31. jaanuar 2017

Jaanuari kokkuvõte

Hetk, kui avastad 1,6km² suuruse täiusliku uisuvälja aga uisud on teises Eesti otsas.
***
Siin saad mind toetada oma poolthäälega:
http://marathon100.com/uudised/vaata/jooksjad-kel-eesmargiks-maratoni-labimine-ajalise-eesmargiga
***

Jaanuar algas ajusagarate ragistamisega. Nimelt otsisin endale maratoniks kokku hunniku jooksukavasid ja üritasin neist midagi sobilikku kokku komponeerida. Sel aastal tahan, et jooksmine ei muutuks nii kaootiliseks, kui see eelmisel aastal kippus olema. 

Treeningplaanide läbi lappamine viis aga tõdemuseni, et enamik neist on koormuse poolest päris lahjakesed ning seetõttu laenasin ainult nende kavade ideid ja printsiipe. Päris ausalt, 4km jooksuringi pärast ei viitsiks ma küll kell 6 üles ärgata, et jooksutosse jalga sikutada. Seetõttu ma enda tehtud kavasid hetkel avalikult ka ei jaga, sest ma pole päris kindel, miks on õpikukavad nii lahjad - kas ma äkki ise pingutan üle? Lisaks olen ma algset versiooni juba miljon korda muutnud ja muudan ilmselt ka tulevikus.

Jaanuar numbrites:
* trenni jõudsin 24x;
* neist jooksutrenne oli 14x:
...1x nädalas progresseeruv jooks, ehk iga teatud aja tagant tõstsin tempot;
...1x nädalas lõigutrenn (pigem fartleki sarnane), ehk tund aega jooksmist kahe erineva tempokiirusega;
...1x nädalas rahulik taastav jooks;
...1x siis jooksulaagris tehtud jooksuotsad;
* praegu tegin kava 2+1 tsükliga, ehk nö tavaline nädal, raskem nädal, puhkenädal;
* jooksukilomeetreid tuli kokku ca 118 km;
...nädala peale tuli 25-27 km ja veebruaris tahan nädala kilometraaži tõsta 30 km peale;
* treeningtunde sai kokku umbes 26.

Kogunenud kilomeetrid rõõmustavad, kuna need kõik said tehtud jooksulindil (v.a laagri jooksud). Kõlab põnevalt, onju? Tegelikult see nii hull ei ole, hommikuti saab veel peegelpildis oma jooksutehnikat korrigeerida ja poole silmaga lõbustab telekast Käsna-Kalle.

Kui mul juba mõlkus mõtetes, et võiks ikka väljas käia jooksmas, siis laupäeval bussiga Õismäele sõites otsustasin ringi. See kontingent, kes bussis alkot jõi ja Õismäele lällama maandus, ei tekitanud just suuremat turvatunnet. Ilmselt nädala sees see olukord nii hull pole... Variant on ka see, et ärkan ca 5:30 ja lähen hoopis hommikul jooksma, sest hommikud tunduvad siin küll vaiksed ja rahulikud. Elame, näeme! :)

Põnevamad hetked jaanuaris:
* pääsesin esimesse vooru projektis eesmärgiks SEB Tallinna maraton; 
* osalesin elu esimeses spordilaagris, mis ületas kõik mu ootused;
* pääsesin projektis eesmärgiks SEB Tallinna maraton hääletusvooru;
* teenisin oma esimesed 90 senti passiivset sissetulekut ja poleks uskunud, et nii väike raha võib teha nii rõõmsaks;
* alustasin suure entusiasmiga programmeerimise kursusega ja üsna pea sain aru, et tähestikku tuleb alustada ikka A'st ja mitte O'st. Ühesõnaga, hoian silmad lahti ja kui tuleb kursus veel rohkem algajatele, siis proovin uuesti. :D

Kui muidu saab ümber Harku järve joostud, siis seekord kõndisime sellest lihtsalt üle.

30. jaanuar 2017

Eesmärgiks SEB Tallinna maraton - pääsesin hääletusvooru!!!

Ma ei teagi, kas olen varem ühtegi kirja nii pingsalt oodanud kui täna Janeku vastust, kas ma pääsen III vooru või mitte. Umbes siis, kui ma olin juba miljon korda oma e-maili vaadanud, see vastus tuli ja vastus oli JAAAA!!!!! Juhhei!!

Seega armsad lugejad, võite julgelt minna antud lingile ja hääletada minu poolt:

Kuigi treenerite arvamus on seekord tähtsam kui sõprade nimekirja pikkus, siis olen ikkagi iga hääle eest väga tänulik! Võite ka jagada. Aega on selleks neljapäeva õhtuni. :)

Ootan järjekorras ehk paiknen keskel. (pilt: Janek Oblikas)

29. jaanuar 2017

Minu päris esimene spordilaager

Need, kes FB's mind jälgivad, said vahepeal aimu, et osalesin Marathon100 korraldatavas projektis "Eesmärgiks SEB Tallinna maraton". Eesmärgiks seadsin maratoni alla 4 tunni.

Jaanuari alguses kutsuti mind II vooru ehk minilaagrisse Jõulumäele. Võib tunduda veider aga ma polnud varem üheski spordilaagris osalenud ja kui Janek Marathon100'st mulle kirjutas, siis ma olin ikka väga põnevil. Isegi ülimegasuper põnevil. 

Pilte mul hetkel näidata pole aga kohe, kui need ja loengumaterjalid saan, teen lisapostituse.

Alustuseks tuli reede õhtul kuidagi Jõulumäele saada. Sain õnneks autoga ja ei pidanud bussidega jamama. Tallinn-Pärnu maantee ei üllatanud ja oli sama õudne nagu ikka (Tallinn-Tartu pole pooltki nii hirmus). Erilist tähelepanu väärivad autojuhid, kes sõidavad 110 km/h ja vahetult enne kiiruskaamerat vähendavad kiirust 70 km/h'le. Nagu miks???

Jõulumäel sai esimese asjana kohe süüa. Seejärel kuulasime Sparta treenerit Ahtot, kes rääkis jooksmisest. Esimene mõte, mis mulle sellest meenub, on, et maratoni läbimiseks piisab, kui iga nädal joosta ca 42 km. Ükskord, kui Ahto lõpuks lõpetas, oligi juba  magamamineku aeg (minu pärast oleks vabalt võinud hommikuni rääkida, nii põnev oli).

Hommik algas jälle toiduga, misjärel saime kuulda loengut jooksmisest. Seekord rääkisid Einar ja Margus Jooksupartnerist. Pole midagi teha, tuleb hakata jooksma rohkem, kiiremini ja jõulisemalt. Saime kuulda ka Moonika Pilli lugu, kes leidis tee maratonile sama projektiga. Üks tõeliselt andekas inimene ja natuke kadedaks teeb ka - miks minul see kõik nii lihtsalt ei tule? :D

Loengud kuulatud, suundusime trenni. Mina sattusin Einari ja Marguse gruppi. Seda osa ootasin kõige vähem, sest mina + külm + libedus = halb unenägu. Pidin aga üllatuseks tõdema, et väga mõnus oli õues joosta. Alustuseks jooksime end soojaks ja päris mitu korda käis judin läbi, et sinna metsa ma oma terved luud kõik jätan aga jäin terveks. Seejärel tegime staadionil jooksuharjutusi ja sees jõuharjutusi. Viimased olid midagi uut ja tänaseks on lihased mõnusalt valusad sellest.

Pärast trenni sai jälle süüa. Toidust nii palju, et pakuti sellist tavalist koolitoitu, mis oli päris hea ja nostalgiline aga kuidagi pole harjunud nii palju makarone, kartulit ja jahukastet sööma. Magustoiduks oli reede õhtul tarretis ja laupäeva lõunaks mannavaht. Kes seda enam mäletab, millal ma neid viimati sõin. Arvan, et kui minna Jõulumäele kõvasti sportima, siis selline toit võib päris mõnusalt toitev olla.

Pärast lõunasööki saime rääkida väiksemas grupis endast, mis eesmärgid on, milline on olnud meie teekond jne. Seejärel kuulasime loengut Compressport sääristest ja Nike jalatsitest ning suundusime taaskord õue trenni tegema. Seekord jooksime 30 minutit sõiduteel, kus libedusest polnud märkigi, tegime staadionil kiirendusi, lõpetasime trenni väikese venitusega ja oligi kõik. Õhtusöök ja koju minek.

Mulle meeldis, et trennid olid piisavalt lihtsad ja ei tekitanud väsimust aga samas olid mitmekülgesed. Meeldis, et ei räägitud toitumisest, keskenduti ikka põhiliselt jooksmisele. Ja üldse oli väga tore üritus toredate inimestega.

Tagasi Tallinnasse oli mul au sõita koos Janeki ja Ahtoga. Tagasisõit möödus kui linnutiivul, saime veel rääkida oma eesmärkidest ja teekonnast ning küsida küsimusi. Näiteks sain kinnitust, et jooksulindil jooksmine pole jalgadele üldse nii hull, kui tihtipeale arvatakse. Et minu eesmärk joosta maraton alla 4 tunni on täitsa reaalne. Et minu vastvalminud õpiku-jooksuplaan tundub üsna mõistlik. Võite ilmselt ette kujutada, kui mõnusalt ülemotiveeritud ma pärast kõike seda nüüd olen.

Sel aastal on selle projekti ülesehitus veidi teistmoodi kui on olnud eelnevalt. Esmaspäevaks valitakse 44 inimese seast välja 18-20 jooksjat, kes saavad III vooru (pöidlad pihku!) ja Marathon100 lehel toimub ka väike hääletus. Siiski hääled loevad vaid ca 30% ulatuses ja tähtsam on treenerite arvamus (seega, ei võida see, kellel rohkem sõpru). Järgmiseks neljapäevaks peaks olema selge, kes on need 6, kes pääsevad projekti.

Isegi, kui ma ei saa projekti (ma ei jää hetkel lootmagi sellele), on mul kindel eesmärk joosta see maraton alla nelja tunni ja on olemas inimene, kelle poole tahan pöörduda jooksukava saamiseks, et see eesmärk võimalikult valutult ja hästi ära täita.

2. jaanuar 2017

2017 checklist

Alustuseks: head uut aastat!!!

Leidsin toreda checklisti, mis võiks olla kõikide eesmärkide alustalaks. Täiendasin seda veidi enda mõtetega:
  • Naerata rohkem! Ilma põhjuseta.
  • Ärka üles varem.
  • Liigu rohkem, söö paremini, joo kraanivett!
  • Tee tööd pühendunult. 
  • Näita välja rohkem tänulikkust ja headust. 
  • Ole enda vastu lahke! Ole iseenda sõber.
  • Lase minna halbadel harjumustel. 
  • Ära raiska raha "vaese inimese" meelelahutusele nagu loto, alkohol ja tubakas.
  • Jäta seljataha negatiivsed inimesed ja negatiivsed mõtted. Kogu enda ümber hoopis inimesi, kellega koos saad oma elu üle rõõmustada.
  • Loo endale ilusaid mälestusi.
  • Proovi uusi asju ja saa uusi kogemusi!
  • Hinda pisikesi detaile, sest tähtis pole vallutatud mäetipp, vaid teekond tipuni.
  • Ole avatud kõigele, mida elu pakub.
  • Sea uusi aga mitte võimatuid eesmärke, mille poole püüelda. Vajadusel korrigeeri neid.
  • Ole järjekindel.
  • Ära anna liiga kergesti alla!
  • Ära näe takistusi, näe nende asemel võimalusi.
  • Kui vaja, kõnni kasvõi kikivarvul aga ära jää seisma.
  • Kui elad minevikus, on homne päev kui eilne. Püsi olevikus!

Mis aga puudutab minu isiklikke uue aasta ootuseid, siis neid on tunduvalt vähem ja neid ma ei pane isegi kirja. Ei hakka ennast piirama lagedega ega taha ka kurvastada, kui mõni neist ei saa täidetud. Läheb nagu läheb ja eks neist saab jooksvalt kuulda. Hoian vaid pöialt, et 2017 tuleks vähemalt sama hea kui oli 2016. Kindlasti tulebki, sest valikut pole. :)

Tartu