30. november 2016

Novembri kokkuvõte

Pikka juttu täna siia ei tule.

Novembris jõudsin trenni 19x:
jooksma 8x
jalgu treenima 4x
ülakeha treenima 4x
muudesse trennidesse 3x

Pole nüüd päris mitu nädalat treeningute ajal kandnud pulsivööd ega -kella aga hinnanguliselt oli novembri jooksukilometraaž veidi üle 70km. Ja minu kolmanda maratonini on jäänud umbes 40 nädalat. Ei midagi kindlat aga see tuleb! :)

Hommik!

25. november 2016

Vitamiinid ja mineraalained

Ükspäev kirjutasin, et osalesin soolauuringus. Tänaseks olen saanud kätte juba esimesed proovide tulemused. Üldiselt olid kõik näitajad kenasti normis aga mõned näitajad panid mind mõtisklema tohutute vitamiinipreparaatide, nende tarvitamise soovituste jms üle.

Esimesena tulebki kohe meelde, kuidas üks inimene üritas mulle ühe võrkturunduse vitamiine maha müüa lausega "need parandavad su sportlikke saavutusi". Jah, ma üritasin talle selgeks teha, et mina ise parandan oma igasuguseid võimeid (ehk: toit, puhkus, liikumine jne) ja mitte tabletid aga noh, kui inimene tõesti usub imedesse...

Aga mis mind ikkagi mõtlema pani? Mõned näited minu vereproovist (sulgudes norm):


  • Vitamiin A - 2,37 µmol/l (0,87-3,83) 
  • Vitamiin B1 - 151,8 nmol/l (59,2-296) 
  • Vitamiin B6 - 50,98 nmol/l (18,6-76,1) 
  • Vitamiin B9 - 10 nmol/l (>7,64) 
  • Vitamiin B12 - 84,5 pmol/l (>35) 
  • Vitamiin C - 80 µmol/l (28-85) 
  • Vitamiin D - 75,9 nmol/l (>75) 
  • Vitamiin E - 35,29 µmol/l (21,83-34,83) 

Nagu näha, siis ainus, mis piiri peal kükitab on vitamiin D. Suvel oli see mul umbes sama ja perearst soovitas võtta septembrist 25 µgrammi iga päev juurde. Ilmselt on see hoidnud seda taset kolinal alla kukkumast. Vitamiin E on tõenäoliselt üle piiri seetõttu, et tarvitan kalaõli kapsleid. Need kaks on ka ainsad lisandid, mida tarvitan, siis kui meelde tuleb.

Aga teised vitamiinid? Kindlasti ei ole mul vaja neid lisandite näol juurde tarbida. Ilmselt saan ma toiduga kõik vajaliku kätte ja ma ei ütleks, ma mingi megatervislikult toituksin. Seega tasub alati enne vitamiinipreparaadi soetamist veenduda, et organism seda vajab ja kohe kindlasti ei tasu uskuda isehakanud tervisespetsialiste, kes igast kraami pähe määrivad.

Mikroelementidega oli ka kõik korras, siiski ületasid normipiiri vask ja tsink. Sama aga ei saa aga öelda kahjuks ferritiini kohta, mis oli vaid paar numbrit üle alumise piiri (11,9 µg/l vs 10-150). Lisaks saan mõnest tulemustest järeldada, et mu toit sisaldab kas natuke vähe valku või ma joon liiga palju vett.

Proovide tulemused tulid mul 15'l lehel ja kokku analüüsiti 49 näitajat. Võite vaid aimata, kui teadlik ma nüüd olen sellest, mis minu organismis voolab. :D

1. november 2016

Oktoobri kokkuvõte

Üks õhtu oli akna taga eriliselt ilus.
Pühin blogilt veidike tolmu maha ja teen põgusa ülevaate oktoobrist, mis lendas küll ainult linnutiivul. Olen nüüd kolm nädalat olnud jõutreeningute lainel, kuid ka jooksmine pole kuhugi kadunud. 

Kokku sai 19 tunni jooksul tehtud 17 treeningut. Nende käigus kogusin kokku lausa 70km, põhiosa on tulnud soojendusjooksudest aga ka rattasõidust, sõudmisest.

Mulle meeldib see, et GymLecos on olemas CrossFiti treeningsaal ja -vahendid. Eriti lahedad on kangikettad, mis ei pruugi olla teab mis rasked aga näevad hiiglaslikud välja. Nt 10kg CrossFiti ketas on sama paks, kui panna kokku umbes 3 tavalist 10kg ketast. Igatahes on sellistega väga badass trenni teha.

Märkasin täna hommikul ühte huvitavat asja - GymLecos on kombeks kõigil kõigile naeratades öelda tere. TYSKis vahetasime tere/head aega sõnu ikka nendega, kellega vahest pikemalt jutustama jäid aga mujal spordiklubides pole seda väga kohanud.

Oktoober numbrites:
Jalapäevi 5x
Ülekeha treeninuid 3x
Terve keha jõutreeninguid 3x
Jooksutrenne 2x
Muu aeroobne trenn 4x

Ja rohkem ma täna ei kirjutagi. Mul on terve hunnik postitusi draftis, annaks keegi vaid jõudu, et need lõpuni kirjutada. Samuti lõpeb lähipäevadel üks pisike projekt aga sellest juba siis, kui õige aeg. Seniks aga kaunist novembrikuud! :)