5. august 2016

Nädal enne maratoni!

Kas tõesti on ainult 7 päeva jäänud? Uskumatu.

Et ma jumala eest külmkapist midagi ei võtaks ilma, et näeksin seda ilusat rajaprofiili.
Olin korraks vahepeal tööinimene ja nüüd algas jälle puhkus. Mis viga nii elada, kui koguaeg algab puhkus. Sain vahepeal teada, et minu stardinumber on 1950. Ilus ümmargune number. Samuti suhtlesin kellegagi maratonitiimist ja uurisin, kas sadamast saab normaalselt staadionile või on teed kinni. Mind üllatas, kui põhjalik seletus mulle anti, kuidas ma kõige paremini kohale jõuan ja kui ma tahan ringi vaadata, siis mis linkidelt millist infot ma saan. Selline soe tunne tekkis kohe. :)

Koostasin endale nimekirja, mida kõike on mul vaja kaasa võtta... aga kõik, mis minu väikesesse seljakotti ei mahu, peab maha jääma. Toidu suhtes mõtlesin, et pean vist uuel nädalal avama oma makaronikarbi. Ei mäletagi, millal viimati sinna vaatasin, kindlasti mädanevad juba... igaksjuhuks praegu ei vaata. :D Jooksuplaan on aga hetkel mõtetes selline:
L: pikem jooks, ca 2tundi, pulss kuni 140 l/min
P: kerge jooks kuni 1 tund + 4-6 rütmijooksu
E: lõigud 4x1,2km
T: kerge jooks kuni 50min + 4-6 rütmijooksu
K: sörk 30min + 4 rütmijooksu
N: puhkepäev
R: sörk kuni 30min + äkki mõned jooksuharjutused ka
L: maraton

Ma muidugi ei ole kindel, kas nii on õige. Kui ma enne pelgasin ülekoormust, siis nüüd ma kardan seda, et kui ma jooksen vähem, siis on maratonil raskem. Pikad jooksud on mul alati hästi välja kukkunud hoolimata eelmise päeva trennist/koormusest. 

Lõpetuseks üks hea jooksu retsept ka:
- osta poest arbuusi
- ära söö seda enne trenni
- anna alla ja söö palju arbuusi (võid samalajal ka nutta)
- mine jooksma
- tule tagasi tunni aja pärast jalad ristis
Katsumused pidid ju tugevaks tegema?! :D

14 kommentaari:

  1. tundub täitsa ok plaan olema, ainult 1üksimus.
    neljapäev on puhkepäev aga kolmapäeva pole üldse plaanis?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Haha, ma ei märganudki, et ignoreerin kolmapäeva. Parandasin ära. :D

      Kustuta
  2. Edu maratonil, korraldus hea,raudteejaamast max 2 km jalutamist.
    Ise see aasta jätan vahele.
    Kuna start pealelõunal siis soovitan midagi päeval süüa ja muidugi juua kindlasti.
    Igatahes saad toreda elamuse,kuigi rada väga kerge pole :)

    VastaKustuta
  3. Aitäh! Ma olen täitsa põnevil juba! :)

    VastaKustuta
  4. see vedeliku tarbimise soovitus on tegelikult väga hea, ca päeva jooksul ennem võiks oma tavapärast tarbimist oluliselt suurendada. eriti kui on soe ilm. ja eriti viimasel paaril tunnil enne jooksu

    VastaKustuta
  5. R.M. muidugi teab paremini (ilma irooniata), aga maratoninädalal lõike teha ja pärast veel sörke ja harjutusi - tundub mulle küll liiast.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Arvad? Võib-olla teeks lühemaid lõike lihtsalt? Või lihtsalt jooksen? Mis sa enda poolt välja pakuksid? :)

      Kustuta
    2. Ahh, asjata võtsin sõna üldse.

      Ma ise ei teeks nädal enne võistlust kahetunnist jooksu, ka mitte kerge pulsiga, ilmselt ei teeks ka nii pikki lõike, ja ma ei tea, mis on "rütmijooks". Aga internet samas kiidab su plaani heaks.

      Võimalik, et vahe on sinu ja minu vanuses: ma olen 46, taastumine kas on või vähemalt tundub aeglasem, sellevõrra on tahtmine pikemalt välja puhata.

      Kustuta
    3. Ei ole midagi asjata, sest ega mina ka päris hästi veel ei tea, mis on õige - mul pole üldse kogemusi. Seega on kõik mõtted teretulnud. :)

      Rütmijooksu all pean silmas, et jooksen kuni 100m nö lõike maratonitempos, et tekiks rütmitunnetus. See pidi olema hea näiteks maratoni stardiks, et liiga kiiresti ei alustaks vms.

      Aga ma ei hoia sellest plaanist hammastega kinni, teen tunde järgi. Kui tundub mullegi, et lõigud on liiast, siis jätan need lihtsalt ära või teen lühemalt.

      Kustuta
  6. enne selle viimase nädala plaani nägemist mõtlesin, end treeneriks pakkuda aga see tundub nii ideaalne ja ei oleks osanud ise paremat välja pakkuda!
    eriti meeldib see julgus teha teisiti kui teised. On piisavalt puhkamist ja samas lõigud, mis annavad enne maratoni jalgadesse värskuse. rütmijooksud oleks küll teinud sellised kiirenevad, kus viimased 40m oleks pigem 10km-21,1km tempos ning viimasel päeval 4-6x50m aga ilmselt annavad ka jooksuharjutused selle värskuse, et jalgades oleks sees särts ja värskus enne maratoni.
    ilmselgelt oled plaani teinud ka veidike oma kogemustele mõeldes ja tead hästi, mis endale sobib!

    super :P

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Heh, tänan väga toetuse eest! :)
      Kusjuures, neid rütmijookse võiksin tõepoolest teha kiirenevas tempos, selle peale ma ise ei tulnudki.

      Kustuta