21. märts 2016

Nädala kokkuvõte 14.03-20.03.2016

Mõtlesin, et hakkan aeg-ajalt tegema nädala kokkuvõtteid trennidest. Eks näis, kui tulevad huvitavad postitused, teen iga nädal, kui mitte, siis harvem. :)

Esmaspäev: Lõigud. Jooksulindil. 15min soojendust ja siis iga 5 minuti täitumisel üks 1 minutiline lõik. Sörk oli kiirusel 8km/h ja lõigukiiruseks 10km/h. Kokku tuli 7 lõiku ning  lõpetuseks sain veel mõned minutid joosta kuni tund sai täis. Pulsikella ma unustasin koju aga masin väitis, et läbisin 8,5km ja põletasin 520kcal (tõenäoliselt on see viimane mingi keskmine). Sel päeval oli ka kõhulihas katki (loe põhjusest eelmisest postitusest) aga joosta sai (veel), kuna tegin trenni hommikul vara.

Teisipäev: Puhkepäev. Valutasin naba, kõhtu ja ei suutnud eriti üldse liigutada, kuna kõhulihas osaleb vist küll igas protsessis - kõndimises, rääkimises, hingamises, istumises jne. Õhtuks läks õnneks juba paremaks.

Kolmapäev: Ülakeha trenn jõusaalis. Kuna hommikul olin kui uue kõhuga, siis tahtsin teha kohe jalapäeva aga oh õnnetust, trennipüksid ununesid koju ja tegin hoopis tavapükstega ülakeha trenni. Õnneks keegi viltu ei vaadanud. Endal oli küll veider aga mis teha. :D Ülakehale tegin kohustuslikud harjutused õlgadele, deltalihasele, seljalihastele ja kõhule. Seda viimast tegin ülimalt ettevaatlikult ja pigem vähem.

Neljapäev: Jalapäev jõusaalis. Tegin palju kükke kitsa, puusalaiuse ja laia harkseisuga ning ristsammudega väljaasteid. Kangiraskuseks sai kükkide puhul 40kg ja väljaastetel vist 10kg. Lisaks veel harjutused reie lähendaja ja eemaldajatele otsa.

Reede: Puhkepäev aga mitte üldsegi lebopäev, päris palju kõndimist oli.

Laupäev: Jalapäev. Tegin samu asju, mis neljapäeval aga kangile ladusin kükkide ajaks 50kg. Järgmine päev andis ilusti tunda, et midagi oli teistmoodi. Kuna nädala sees väga pikalt lihaseid venitada ei saa, siis tegin ka ühe pikema venituse ja lõpetuseks rullisin kõik lihased läbi ka.

Pühapäev: Ülakehapäev. Seekord tegin lisaks kolmapäevastele harjutustele ka lõuatõmbeid ja dragonflagi. Tundub, et dragonflagi osas hakkab juba midagi looma. Arvestades seda, kui kaua ma seda teinud olen, võiks asi juba käes olla aga ju võtab veel aega. Lõpetuseks pikem venitus ja rullimine.

Kokkuvõte: 5 treeningut ja 2 puhkepäeva. Tunde kokku ei lugenud aga oletan, et kuskil 6-7 tunni kanti see jäi. Nagu näha, siis seekord mul tavalist jooksupäeva ei õnnestunudki teha.....
Ja tõenäoliselt 6 kuud on jäänud minu teise maratonini aga sellest lähemalt siis, kui asi on kindlam... ehk mõne nädala pärast. :)

1. märts 2016

Kuidas ma Tallinna spordiklubisid avastasin...

Lisaks jooksmiskohtadele otsisin ma ka tükk aega seda õiget hinna-kvaliteedi suhtega spordiklubi. Lõpuks leidsin ka koha, kus käia ja jee, saan jälle ka keha vormimisele pühenduda. :)

Väike kokkuvõte avastustest:

Sparta - selles klubis käisingi esimesena ja ei pidanud pettuma selle sisustuse osas. Seal saab tõesti igaüks oma trenni ära tehtud. Minu jaoks oli miinuseks muidugi selle asukoht (kesklinnas) ja ka tegelikult ka hind (ilma lepinguta ligi 60euri kuus). Kes pole kunagi seal käinud, siis esimene kord on täiesti tasuta.

GymLeco - selles klubis hakkaisngi praegu käima. Asub see Mustamäel, Akadeemia tänava kandis. Sellel avatakse aprilli alguses ka teine hoone, mis on minu jaoks veel parem asukohaga ja ühe klubikaardiga saab käia mõlemas. Varustuse osas on kõik vajalik olemas ja üldse ei saa nuriseda millegi üle. Hommikune pakett on 35euri kuus + 1eur liitumistasu (seda viimast mult ei küsitud millegipärast). Tartus sain täpselt sama hinnaga jõusaalis käia, seega Tallinna kohta on see väga hea.

Õismäe ujula - asukoht on sellel klubil hea, jõusaal on avar ja boonuseks on bassein. Maailma kõige suurem miinus on aga see, et külastusaeg on piiratud - 90min. Selle ajaga peaksin siis jõudma riietuda, teha ära soojendus, jõutreening, venitus, end pesema ja uuesti riietuma. Kui läheb kauem, maksad trahvi - nõme! Muidugi on hind ka veidi krõbedam kui teistel (55euri kuu).

Rocca al Mare Myfitness - arvan, et sügisel hakkan hoopis MyFitnessis käima. Meeldib see, et hommikune pakett (35euri) on päris soodne arvestades basseini olemasolu ja muidugi on ka päris korralik jõusaal. Miks praegu ei läinud, on see, et ei taha paariks kuuks liituda, et 20euri liitumistasu maksta, ootan, äkki tuleb tulevikus mõni kampaania ja saab tasuta liituda. Ja muidugi on boonuseks see, et makstes iga kuu juurde 2euri, saab käia kõikides klubides üle Eesti. Lahe! Klubil on küll liitumisleping aga nagu aru sain, siis pole see piiritletud ja lõpetamine on lihtne.

Tehnikaülikooli jõusaal - asukoht on minu jaoks väga hea aga jälle on seatud mingid piirid. Sellel jõusaalil siis ajalised - trenni saab minna alles kella 16st tööpäeval. Mina aga tahaks just hommikul enne tööd minna, kuna mul on see võimalus. Hind on aga suhteliselt soodne, 42eurot kuus.

Fittest - asukoht on sellel Mustamäel, Nõmme piiril. Seal ma tegelikult ei käinud aga kuna see jääb kodu-töö teekonnale, siis uurisin ikka. Kui ainult jõusaalis käia, siis on tingimused päris ebasobivad. Kellaajad jõusaali külastamiseks väga piiritletud (a'la päeval kella 12st 16ni) ja needki võivad suhteliselt suvalt muutuda. Milleks siis üldse jõusaali teha või seda reklaamida? Ja seda enam, et hind ei ole midagi väga soodsat võrreldes teistega. Aga esimene kord on ka siin tasuta.

Arctic - see klubi oli juba Tartus üks mu lemmikutest, kuna jõusaal on väga hästi varustatud ja lisaks on ka bassein. Miinuseks on aastase lepingu nõue ja veidike kõrge kuumakse võrreldes teiste klubidega. Kui mujal oli 1x sissepääse ca 5-6euri, siis seal lausa 13euri ja kuus tuleb ikka sinna 70euro kanti välja käia.

Nagu juba aru saite, siis rühmatrennide olemasolule ma ei keskendunud. Hea, kui need on aga puudust ei tunne. GymLecos on rühmatreeningutega üsna kehvad lood aga neid siiski on, kuid vaevalt ma mõnda neisse väga kipungi

Kindlasti leidub neid spordiklubisid veel, kus saaks käia aga kuna juba leidsin kaks hea asukohaga ja hinnatasemega klubi, siis rohkem ei viitsinud neid läbi kammida.

:)